Інтеграція електротранспорту в Об’єднану енергетичну систему України

Н.П. Іваненко, канд. техн. наук

Інститут загальної енергетики НАН України
Україна, 03150, Київ, вул. Антоновича, 172
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Èlektron. model. 2022, 44(6):102-111
https://doi.org/10.15407/emodel.44.06.102

АНОТАЦІЯ

Парк електротранспорту у світі стрімко зростає, оскільки його використання дозволяє зменшити споживання викопного палива, супутні викиди парникових газів і забруд­нювачів в атмосферу. Основою для розробки національної стратегії України щодо роз­витку електротранспорту повинні бути ґрунтовні дослідження впливу його впровад­ження на функціонування Об’єднаної енергетичної системи України (ОЕС). Досліджено вплив потенційного впровадження електротранспорту на роботу ОЕС України, а саме вплив режимів заряджання електромобілів на паливоємність ОЕС і супутні викиди пар­никових газів (ПГ) та інших забруднювачів. Для розрахунків використано роз­роб­лений інформаційно-програмний комплекс. За результатами проведених розрахунків функціо­нування ОЕС для різних режимів заряджання електротранспорту (стандартного, рівно­мірного та нічного) визначено, що використання нічного режиму заряджання електро­транспорту дозволяє знизити обсяги спалювання органічного палива і викиди ПГ та за­бруднювачів приблизно на 9%.

КЛЮЧОВІ СЛОВА:

Об’єднана енергетична система України, викиди парникових газів, енергоефективність.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

  1. Resource Library  Encyclopedic Entry Distribution of Fossil Fuels. https://education.natio­nalgeographic.org/?q=Fossil%20Fuels&page[number]=1&page[size]=25 (дата доступу 11 листопада 2022 р.).
  2. Vehicles in Use Europe 2022. https://www.acea.auto/files/ACEA-report-vehicles-in-use-europe-2022.pdf (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
  3. European Commission. 2050 Long-Term Strategy. URL: https://ec.europa.eu/clima/eu-action/ climate-strategies-targets/2050-long-term-strategy_en (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
  4. Electric Vehicles: tax Benefits & Purchase Incentives, 2022. URL: https://www. acea.auto/files/Electric_vehicles-Tax_benefits_purchase_incentives_European_Union_2021.pdf (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
  5. Statista database. URL: https://www.statista.com/statistics/1256609/electric-cars-per-popu­lation-worldwide (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
  6. Шульженко С.В. Урахування режимів експлуатації двокорпусних енергоблоків ТЕС у моделі математичного програмування оптимального завантаження електростанцій енергосистеми. // Проблеми загальної енергетики, 2021, вип. 3(66), с. 4―13. doi.org/ 10.15407/pge03.004
  7. Shulzhenko , Turutiukov O., Bilenko M. Mixed integer linear programming dispatch mo­del for power system of Ukraine with large share of baseload nuclear and variable renewab­les // IEEE 7th International Conference on Energy Smart Systems (ESS), 2020, pp. 363-368, doi: 10.1109/ESS50319.2020.9160222.
  8. Шульженко С.В., Тюрютіков А.І., Іваненко Н.П.Модель математичного програму­вання з цілочисельними змінними визначення оптимального складу та завантаження енергоблоків теплових електростанцій та гідроагрегатів гідроакумулюючих електро­станцій при покритті добового графіка електричних навантажень енергосистеми України // Проблеми загальної енергетики, 2020, вп. 1(60), с. 14—23. doi.org/10.15407/ pge01.014.
  9. Meissner F., Clemens S. Curtailment of renewable electricity as a fl exibility option Policy Paper PP/04/2019. BE Berlin Economics GmbH. 2019. URL: https://www.lowcarbonuk­raine. com/wp-content/ uploads/LCU_PP04_2019-10_en.pdf (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
  10. Kies A., Schyska B.U., Von Bremen L. Curtailment in a Highly Renewable Power System and Its Eff ect on Capacity Factors // Energi, 2016. es, 9, 510. URL: https:// www.mdpi.com/1996-1073/9/7/510/ https://doi.org/10.3390/en9070510 (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
  11. Nan Li, Bo Yuan & Fuqiang Zhang Study on reasonable curtailment rate of large scale renewable energy // IOP Conf. Ser.: Earth Environ. Sci, 2018, 121, 052092. URL: https:// iopscience.iop.org/article/10.1088/1755-1315/121/5/052092/pdf, https://doi.org/10.1088/1755- 1315/121/5/052092 (дата доступу 10 листопада 2022 р.)
  12. Xiaohe Yan, Chenghong Gu, Furong Li & Zhaoyu Wang LMP-based Pricing for Energy Storage in Local Market to Facilitate PV Penetration // IEEE Transactions on Power Systems, 2018, Vol. 33, No. 3. URL: https:// www.researchgate.net/publication/321930875_ LMPbased_Pricing_for_Energy_Storage_in_Local_Market_to_ Facilitate_PV_Penetration. https://doi.org/10.1109/TPWRS.2017.2785286 (дата доступу 10 листопада 2022 р.)

ІВАНЕНКО Наталія Петрівна, канд. техн. наук, ст. наук. співробітник Інституту загальної енергетики НАН України. У 1984 р. закінчила Київській політехнічний інститут. Область наукових досліджень — прогнозування розвитку енергосистем, оціню­вання потенціалу енергозбереження, зниження викидів парникових газів.

Повний текст: PDF